Användbara verktyg och appar

Snart är det snart sommar och tid för avkoppling - och att gå igenom alla tips på program och appar som kommit in under våren. Vi vill passa på att dela med oss av några av våra favoriter för att jobba smartare och mer effektivt.

Dropbox

En webbaserade lagringstjänst där du kan dela filer och dokument med andra - och alltid nå din information från en dator, iPad eller mobil. Gratis upp till 2 GB per användare. Enklare än vanliga serverlösningar eftersom dokumenten sparas i vanliga mappar på datorn och synkroniseringen sköts automatiskt. Klicka här för att läsa en bra guide till hur du kommer igång med att dela filer på Dropbox.

Evernote

Ett steg mot det papperslösa kontoret? Evernote är en tjänst som håller ordning på dina anteckningar och finns för en rad olika plattformar. Mycket smarta funktioner som att kunna maila direkt till sin anteckningsbok, spara röstinspelningar, snabbt ta skärmdumpar på webbsidor och bilder. Och allt (inklusive bilder) blir sedan sökbart i Evernote. 

Wunderlist

En enkel med smart att-göra-lista med olika vyer, prioriteringar och påminnelser. Finns för de flesta plattformar. Också möjligt att dela listor så att fler personer kan lägga till nya aktiviteter - och klicka för att de har genomförts. Företaget köptes av Microsoft men jag hoppas att Wunderlist kommer att fortsätta vara tillgängligt under lång tid framöver. 

Har du några andra bra tips?