Nya byråer i Indien och Australien för Oriella PR Network

Byrånätverket Oriella PR Network (www.oriellaprnetwork.com) där Westmark Information ingår har fått två nya partner i Indien och Australien. Candour Communications i Indien och Blackie McDonald Communications Group i Australien är de senaste tillskotten i det globala nätverket som nu består av 18 företag som verkar i 25 länder.

Det är två mycket viktiga regioner för Oriella PR Network. Australien har länge varit ett första stopp för företag som vill etablera sig i Australasien. Och BRIC-länderna Brasilien, Ryssland, Indien och Kina ser ut att bli de fyra dominerande marknaderna de närmaste åren.

Tidigare i år blev Buman Media i Ryssland och EASTWEST PR i Kina nya Oriella-partner – och VIANEWS i Brasilien har varit en partner under många år.

Här finns en Oriella-intervju med Drubajyoti Gayan på Candour som förklarar vad som händer i Indien inom affärslivet, tekniksektorn och PR-branschen (http://bit.ly/OGQCPf).

Både Indien och Australien kommer att vara med i Oriellas sjätte Digital Journalism Study (www.oriellaprnetwork.com/research), en årlig undersökning av över 500 journalister som analyserar hur digital media påverkar nyhetsarbetet i världen. Nästa rapport kommer att publiceras i maj 2013. 

Om Blackie McDonald
Den australiska byrån Blackie McDonald (www.bmcd.com.au) grundades 1988 och har sin bas i Sydney. Företagets huvudkompetens är PR för teknikföretag, men konsulterna har erfarenhet av marknader som bank och finans, tjänstesektorn, IT och telekommunikation, konsumentelektronik och detaljhandel. Bland kunderna finns Qantas, Panasonic, EMC, SAS, Lexmark och RSA.  

Om Candour Communications
Candour Communications (www.candour.co.in) är en fullservicebyrå med huvudkontor i Delhi och verksamhet i Mumbai, Bangalore, Kolkata, Chennai och Pune. Dessutom har de partnersamarbeten med 15 stora mediecenter över hela Indien. Företag är specialiserat på teknik, men också utbildning, hälsovård, finansiella tjänster, detaljhandel och livsstil. 

Om Oriella
Oriella är en sammanhållen allians av 18 byråer i 25 länder över hela världen. I Norden representeras Oriella av Westmark Information. Nätverket grundades 2006 av Horn (www.horngroup.com) och Brands2Life (www.brands2life.com) – två ledande oberoende byråer i USA och Storbritannien. Oriella-byråer är specialiserade på att integrera PR, sociala medier och digital kommunikation. Nätverket representerar globala varumärken och nystartade tekniska företag på den amerikanska kontinenten, Europa, Afrika och Asien.