​Ett helt nytt utseende - AGoodId har skapat Westmarks nya webb

Med hjälp av kommunikationsbyrån AGoodId har Westmark fått en helt ny webb med ett nytt utseende. Den nya webben är mer lättläst med stora, fina bilder som framhäver texterna på sajten.

Ellinor Ekström, formgivare på AGoodId, förklarar varför ett fokus på bra bilder gynnar företaget.

- I och med att sociala medier blir större och större så förändras människors sätt att läsa information. Det brukar finnas en gräns på runt 200 tecken innan besökaren hoppar vidare i flödet. Bilder hjälper därför till att fånga uppmärksamheten, säger hon.

Men det är inte bara formen på webben som har förändrats. Även Westmarks logga har fått sig en rejäl omsvidning. Borta är det vita, tjocka snedställda W:et på ljusgrön bakgrund, i stället hittar vi en diskretare och slankare logga uppe i vänstra hörnet;

- Vi jobbade med tunna och geometriska linjer i ett stilrent mönster där två W:en smälter samman i en bokstav. Deras gamla gröna färg bytte vi även ut mot en mer sober och elegant färg som symboliserar intelligens och pålitlighet, berättar Ellinor.

Den nya loggan med dubbla W:en representerar Westmarks två ägare Mikael Westmark och Anna-Karin Westmark. Den djupare, gröna färgen löper enhetligt över hela sajten och binder därmed samman logga och webb.